Skip to the content

Cum să ai grijă de tine în perioadele stresante

Ca student, o mare parte din timpul și energia ta este dedicată studiilor tale. Dar, deși este important să te concentrezi să obții note cât mai mari la examene și să dobândești cât mai multe informații, este, cel puțin, la fel de important să te concentrezi pe tine și sănătatea ta fizică, mintală și emoțională. Având în vedere toate aceste responsabilități, știm că poate fi dificil să găsești un echilibru între timpul dedicat studiului și cel dedicat relaxării.

Pentru a-ți veni în ajutor, te invităm să urmezi pașii de mai jos si îți recomandăm să încerci să ii implementezi în rutina ta zilnică, pentru a putea obține un echilibru între facultate și învățat, și timpul pe care îl petreci relaxându-te și având grijă de tine.

Pune-te pe primul loc!

Deși acesta pare un lucru evident și probabil că îl auzi tot timpul, de multe ori ne plasăm pe ultimul loc pe lista priorităților noastre. Pune-te pe primul loc! Asigură-te că îți rezervi timp în fiecare zi pentru a face ceva care îți place. Nu contează ce faci, atâta timp cât ești consecvent în a-ți dedica zilnic timp pentru activități de relaxare și reîncărcare a bateriilor.

Prioritizează gestionarea timpului.

Este important să îți aloci timp pentru responsabilitățile tale în fiecare zi. De multe ori, cel mai eficient mod de a te îngriji este prin măsuri preventive, așa că perfecționarea abilităților de gestionare a timpului la începutul facultății îți va duce la un nivel mai scăzut de stres și un risc mai redus de epuizare.

Concentrează-te pe managementul stresului și relaxare.

Deși poți încerca să reduci stresul din viața ta, nu vei putea niciodată să îl blochezi complet. Cheia este să te asiguri că nivelul tău de stres nu devine prea mare și că îl poți gestiona eficient prin metodele tale de relaxare preferate. Fie că preferi să faci sport sau să citești o carte bună, poți fi sigur că există cel puțin un lucru care te va ajuta să te relaxezi atunci când te simți stresat.

Implementează o rutină de somn.

Deși este important să te asiguri că nu dormi prea puțin sau prea mult, calitatea somnului tău este la fel de importantă. Pentru a te asigura că dormi bine, încearcă să implementezi o rutină bună de somn. Poți face lucruri precum reducerea cofeinei și eliminarea timpului petrecut pe ecran înainte de culcare, sau poți încerca chiar să meditezi.

Rămâi conectat.

Înțelegem că a fi student îți ocupă deja suficient timp, alături de voluntariate sau poate chiar și un job, dar nu lăsa acest lucru să te descurajeze în a-ți menține viața socială. Acest lucru nu înseamnă că trebuie să ieși de fiecare dată când ești invitat, dar ar fi indicat să îți faci timp să vorbești cu persoanele de care ești apropiat în mod regulat. Doar un apel telefonic rapid de la un membru al familiei sau un prieten apropiat îți poate oferi un sentiment de fericire și te poate ajuta să treci peste zilele mai dificile în care te simți foarte stresat.

 

Completează cererea de cazare în campus!