Skip to the content

Cum să îți gestionezi mai bine timpul

În ziua de azi, când avem la dispoziție atât de multe opțiuni, activități, oportunități, dar și multe lucruri de făcut, adesea ne găsim blocați în situații stresante din care nu știm cumieșim. Indiferent că ești student, tânăr profesionist la început de drum sau angajat de ani de zile, timpul mereu este o problemă atunci când dorești să faci cât mai multe într-o singură zi. Au existat momente în care să te simți copleșit de câte lucruri ai de făcut? Sigur că te-ai întrebat… oare cum -mi organizez timpul mai bine?

  1. Planifică-ți activitățile

Un prim pas pentru o mai bună organizare este notarea tuturor lucrurilor într-un singur loc. O agendă este o soluție bună, dar pentru a te atrage o folosești, nu uita o cumperi după gusturile tale. Cu cât te va reprezenta mai mult, cu atât la sfârșit de lună vei fi mai încântat -ți treci fiecare obiectiv pe care dorești -l atingi luna viitoare. Sfatul nostru este ai mereu la îndemână agenda și, indiferent de cât de neimportant ți se pare un lucru, -ți faci un pic de timp -l notezi.

  1. Dezvoltă-ți obiceiuri și rutine

Dezvoltarea unor obiceiuri bune și intrarea în rutine sănătoase este un punct important pentru atingerea productivității. Poți începe cu ceva ușor, prin a te trezi și culca în fiecare zi la aceeași oră sau seara bei o cană de ceai și să citești o carte bună. Odată cu reglarea somnului, un alt lucru care te va ajuta ar fi programarea meselor, facându-ți liste de cumpărături. Mereu va fi mai ușor rezolvi o problemă nouă sau -ți faci timp pentru un lucru neașteptat, dacă ai fiecare zi bine planificată și pusă la punct.

  1. Stabilește termeni limită

După stabilirea priorităților la fiecare început de lună, un pas important este stabilirea unui termen limită pentru fiecare obiectiv pe care dorești -l atingi. Toți am trecut prin perioada liceului sau universității, iar deadline-urile au fost mereu imboldul care ne-au ajutat terminăm la timp un proiect sau o temă. De ce nu ne folosim și acum de ele? Stabilește-ți obiectivul și pune-i un termen limită. Dar nu uita să te ții de el!

  1. Păstrează-ți spațiul de locuit organizat

Poate nu îți dai seama, dar un mediu organizat este esențial în time management. Cu cât spațiul tău personal este mai curat, bine organizat, minimalist, cu atât o îți fie mai ușor îți organizezi atât viața, cât și timpul. Un spațiu cald, confortabil, primitor și cel mai important, fără dezordine, este mediul perfect pentru stabilirea obiectivelor și îndeplinirea acestora. Spațiul personal bine organizat mereu îți va transmite energii positive.

  1. Găsește-ți un echilibru

Atunci când îți organizezi viața, mai ales având în vedere obiectivele finale, asigură-te că găsești un echilibru în jurul programului și rutinelor tale. Nu îți lua mai multe angajamente decât poți gestiona, iar dacă te simți vreodată copleșit, nu-ți fie teamă să spui nu. Mai presus de orice, nu uiți că acesta este motivul pentru care ți-ai dezvoltat obiceiuri și rutine, pentru care îți ții agenda la zi și pentru care ai stabilit termene limită pentru obiectivele tale.

Completează cererea de cazare în campus!